zpět na program

Soňa Ferienčíková, Mária Júdová, Alexandra Timpau: EVERYWHEN

Everywhen krouží kolem dvojí roviny života – osobní a politické. Staví do ostrého kontrastu obraz láskyplného, jemného a dobrotivého osobního života a realitu společenského zapojení jedince, která může často být zlověstná, nenávistná a pomstychtivá. Jak prezentujeme své politické postoje svým nejbližším?

Žena jako milující matka, která propaguje vraždění a otroctví; milující pár zapojený do propagandy zvrácené ideologie; děti, které jakoby v zápalu hry hajlují. Záběry, na nichž není něco v pořádku. Obrazy běžných rodin, matek a otců se svými dětmi, malých skupin navzájem si blízkých lidí tváří v tvář hrozícímu opakování historie. 

Naše vzpomínky se často vynořují, upravují, přikrášlují nebo dokonce samovolně mažou. Vynecháváním některých událostí a přepisováním historie se ovšem buduje bariéra v komunikaci mezi nastupující generací a staršími lidmi, což je nejpříhodnější základ pro opakování určité části historie. Je vůbec možné zabránit takovému opakování, jestliže je nám určitá ideologie vepsána do těla téměř jako DNA? A jak těžké je být kritickým k vlastnímu světonázoru, zvlášť když je vytvořen vašimi nejbližšími? Intimní situace v děsivě povědomém kontextu.

Mezinárodní kolektiv uvádí autorskou hudbu, pohyb a originální 3D animace v intermediální performanci o neustálé rotaci dějin. Spojení těchto tří žánrů divákovi může zatočit hlavu.

Délka představení: 35 min.


Tanec, koncept: Soňa Ferienčíková | vizuál, koncept: Mária Júdová | hudba, koncept: Alexandra Timpau | světelný dizajn, technická spolupráce: Ints Plavnieks | pohybová spolupráce: Martina Hajdyla Lacová | technická podpora: Andrej Boleslavský, Constantine Nisidis, Sara Pinheiro, Matěj Šenkyřík | kostýmní spolupráce: Daniela Danielis | produkce: GAFFA o.z. a BOD.Y o.z.

koproducent: Motus> Alfred ve dvore
partneři: GAFFA O.Z., Institute of intermedia, Lunchmeat studio
rezidence: Stanica Žilina- Záriecie, Štúdio 12
Z veřejných zdrojů podpořil Fond na podporu umenia.